preskoči na sadržaj

Osnovna škola Strožanac

 > Obavijest
Vijesti

Školsko natjecanje iz područja emocionalne pismenosti

Autor: Mia Grbavac, 12. 12. 2016.

Ove školske godine se po prvi put u našoj školi održalo školsko natjecanje iz područja emocionalne pismenosti. U natjecanju su sudjelovali predstavnici tri peta i tri šesta razreda. Dobili smo i prvog pobjednika, a to je Domagoj Klarić, učenik 6. c razreda. Kako su se dobro zabavljali pogledajte u nastavku...

Mentalno zdravlje djece iznimno je važno za njihovo sveukupno svakodnevno funkcioniranje. Međutim, još uvijek se o toj temi premalo govori. Često djecu učimo o tome kako se brinuti o fizičkom zdravlju (npr. kako prati ruke, koliko često prati zube i sl.), a što ih učimo o mentalnoj higijeni? Vrijeme je da se smanji jaz između fizičkog i psihičkog zdravlja te da se veći naglasak stavi na mentalno zdravlje djece, poticanje emocionalne pismenosti i učenje adaptivnih načina rješavanja problema. Upravo zbog toga smo pokrenuli suradnju s Nastavnim zavodom za javno zdravstvo SDŽ i uključili se u njihov projekt „Pretežno vedro“.

Prva aktivnost koju smo proveli u našoj školi u sklopu navedenog projekta jest tzv. „Igra osjećaja“ u kojoj učenici kroz igru uče o osjećajima, stavovima, komunikaciji i empatiji.

Društvena igra se prezentirala učenicima petih (5. a, b, c) i šestih (6. a, b, c) razreda unutar dvije radionice. U prvoj radionici učenici su po slučaju podijeljeni u grupe te su dobili zadatak da prouče dobivene kartice s pitanjima te u obliku sastava napišu što su sve iz tih pitanja i odgovora naučili. Također, dobili su zadatak da prate tko od njih daje najprikladnije odgovore na postavljeno pitanje te da na temelju toga odrede predstavnika svoje grupe. Predstavnik svake grupe postao je jedan od 6 natjecatelja koji su sljedeći školski sat igrali društvenu igru. Učenik koji je tijekom igre skupio najviše bodova na temelju najprikladnijih odgovora postaje predstavnik razreda na školskom natjecanju iz navedene igre.

U školskom natjecanju, održanom 07. prosinca 2016. godine, sudjelovalo je ukupno 6 učenika od čega su bile 3 curice i 3 dječaka. Ugodno nas je iznenadio broj dječaka „u finalu“ i njihova angažiranost i znanje.

Učenici koji sudjelovali u školskom natjecanju su: Antea Pirić (5.a), Ivan Marić Banje (5.b), Nora Dali Jukić (5.c), Mario Lovrić (6.a), Nora Zorić (6.b) i Domagoj Klarić (6.c). Pobjednik natjecanja je učenik Domagoj Klarić koji jako motivirano ušao u igru, trudio se i davao izvrsne odgovore na pitanja.

Radionice i natjecanja provele su psihologinja Mia Grbavac i pedagoginja Davorka Radetić Karađole.

Učenici su bili oduševljeni idejom, koncepcijom natjecanja i samom društvenom igrom. Otvoreno su razgovarali o osjećajima, stavovima, poštivali su drukčija mišljenja drugih učenika i zajedno su dolazili do odgovora. Aktivno su sudjelovali u svakoj radionici i u natjecanjima. Bili su dobra konkurencija jedni drugima i pokazali su zavidno znanje i emocionalnu pismenost.

Drago nam je da smo uspjeli u našoj školi, pored standardnih natjecanja iz školskih predmeta, organizirati i ovakvu vrstu natjecanja iz područja emocionalne pismenosti budući da im je upravo ta emocionalna pismenost, uz znanja iz drugih područja, iznimno važna u razumijevanju i tumačenju svijeta oko sebe, a time i u njegovanju odnosa s drugim ljudima.

Ponosni smo na svoje učenike, njihov trud, želju i znanje. 





CMS za škole logo
Osnovna škola Strožanac / Blato 1, HR-21312 Podstrana / os-strozanac-podstrana.skole.hr / ured@os-strozanac-podstrana.skole.hr
preskoči na navigaciju